Compromís per l’Alcoià- el Comtat- les Foies ha convocat una nova edició dels premis Agermanats per premiar i reconèixer la tasca de dedicació cívica i cultural a la nostra societat de persones i entitats que, amb esperit incansable i total entrega, han fet de la seua vida una tasca desinteressada d’estima a la seua terra, a la seua gent i a la seua cultura.

En aquest sentit, els premis Agermanats —que fan referència a la Segona Germania, que tingué un gran protagonisme a la comarca del Comtat en la darreria del segle XVII—, tindran dues modalitats: una a la trajectòria cívica i cultural d’una persona o entitat, que rep el nom de “Premi Agermanat”, i una altra de reconeixement al compromís amb el País Valencià, cultura i defensa dels seus recursos i valors, que rep el nom de“Premi Ximo Llorca Pascual”. Amb aquest premi, segons Pep Jordà, secretari comarcal de Compromís, “es pretén també retre un homenatge permanent al nostre militant, ex-alcalde de Muro i incansable lluitador per les llibertats nacionals, que va faltar quan encara tenia moltes coses a fer i grans projectes per desenvolupar a la comarca i al País Valencià”.

Els guanyadors seran puublicats en els propers dies, i els guardons seran lliurats en un sopar que tindrà lloc a Banyeres de Mariola, a la Venta el Borrego, el pròxim divendres dia 28 de febrer.