Al voltant de cent cinquanta persones es van reunir divendres passat a Beniarrés en el ja tradicional sopar de germanor de Compromís per l’Alcoià- el Comtat- les Foies, i on es lliuren els premis “Agermanats” reconeixent la tasca de dedicació cívica i cultural a la nostra societat de persones i entitats.

L’acte va estar conduït per l’actor Carlos Sellés, qui va destacar “la importància de reconèixer tasques de persones que treballen de forma altruista per la cultura pròpia a les nostres comarques”. Una vegada finalitzat el sopar, va prendre la paraula Pep Jordà, portaveu comarcal de Compromís, per donar pas a cadascun dels guardons.

El Premi Agermanat, que reconeix el compromís amb el País Valencià i la seua cultura i entorn, va estar atorgat pel diputat de Compromís a les Corts, Fran Ferri, a l’Associació Cultural l’Esportí de Beniarrés, implicat en la recuperació de tradicions, que ha fet partícip a una gran quantitat de veïns i veïnes d’aquest poble des del seu inici. La representant de l’entitat es va mostrar emocionada per rebre aquest guardó, qui va destacar la tasca de tantes i tantes persones implicades en l’entitat.

D’altra banda, el Premi Ximo Llorca Pascual, en homenatge permanent al malaurat exalcalde de Muro, que reconeix la trajectòria cívica i cultural, va estar atorgada a Luis Negro de la Torre, per la seua defensa de la normalització social de la nostra cultura i llengua en diversos aspectes de la vida del poble de Beniarrés i de la comarca. L’alcalde de Muro, Rafa Climent, va otorgar el premi.

Una vegada lliurats els premis va prendre la paraula el diputat de Compromís a les Corts Valencianes, Fran Ferri, qui va insistir que “persones com Luis i associacions com L’esportí, reflecteixen la nostra voluntat de ser dignes com a poble. Anem a treballar totes i tots plegats per refer eixa dignitat al canvi que s’aproxima”, va encoratjar el diputat Compromís als i les assistents.

Seguidament, Pep Gimeno “Botifarra” i Poetes Anònims van delectar el públic amb la seua música.