Compromís per Banyeres de Mariola ha fet una valoració sobre la declaració de Bé d’Interés Cultural (BIC) de la Ruta dels Molins. Aquest partit se n’alegra de la protecció en considerar que és un pas més en la bona direcció de salvar els molins de la seua desaparició i considera que sol·licitar el tràmit ha estat una bona decisió de l’Equip de govern.

En canvi, lamenta el to triomfalista del Govern municipal quan diu que es tracta d’un «assoliment i un colofó al treball desenvolupat». Compromís opina que el Partit Popular de Banyeres es conforma amb molt poc si creu que el BIC és un colofó. Els nacionalistes recorden que un BIC per si mateix no garantitza la conservació dels edificis si no va acompanyat d’inversions per a la seua recuperació. Un exemple el tenim a Alcoi on han desaparegut nombrosos edificis BIC que han acabat convertits en una muntanya d’enderrocs perquè l’Administració no ha destinat els recursos necessaris.

Compromís recorda que enguany fa vint anys que el Partit Popular governa la Generalitat Valenciana i la seua política durant dos dècades ha sigut construir edificis faraònics a la capital mentre deixava el patrimoni arquitectònic industrial del nostre territori abandonat. Les inversions als edificis històrics de Banyeres han sigut una operació de maquillatge si comparem amb els milions d’euros balafiats a València.

Segons Compromís, “el BIC pot convertir-se en un tràmit administratiu més si no va acompanyat de cap partida pressupostària decidida. En vint anys el PP no ho ha volgut o no ha sabut fer-ho”. Compromís anuncia que canviarà aquesta dinàmica d’abandó del patrimoni arquitectònic dels nostres pobles quan arribe al Govern de la Generalitat per a aconseguir que aquest BIC no acabe sent un paper mullat més sense cap efecte real sobre el patrimoni de Banyeres.