Fa ja vora dos anys que l’alcalde va anunciar a bombo i platerets, al Teatret, la creació d’un “Pla d’impuls turístic” amb el qual es pretenia posar en marxa una sèrie d’iniciatives destinades a fomentar el turisme en el poble. No obstant això, estos dies han aparegut notícies que parlen de l’Associació de Turisme d’Alacant Interior, en la qual estan els pobles de l’Alcoià, la Foia i el Comtat, i també Villena, però no Xixona.

Per què no podem estar nosaltres en eixa associació si l’orografia del nostre poble pertany clarament a la designació “Alacant interior”? Este és un exemple típic, un més, que explica per què demanem en Compromís la inclusió de Xixona en la comarca de l’Alcoià.

oficina_turismeI tornant en concret a eixe fantasmagòric “Pla d’impuls turístic”, voldríem preguntar a l’actual equip de govern de l’Ajuntament de Xixona quines iniciatives han mamprés des d’aleshores per a fomentar el turisme a Xixona. Perquè, a banda d’arreglar la sendera del Castell, s’han oblidat del que hauria de ser l’objectiu principal en aquella zona: estudiar la viabilitat de la rehabilitació del Castell i de l’església vella. Ni Alcoi, ni Muro, ni Ibi, ni cap poble d’esta associació té en un radi de cent metres una església gòtica i un castell almohade com a atractius turístics culturals.

En definitiva, des de Compromís per Xixona preguntem: per a què serveix i què ofereix als visitants l’Oficina de Turisme i el “Pla d’impuls turístic” si els principals monuments del poble estan abandonats i ens estem quedant despenjats de les iniciatives d’abast comarcal?