Catorze persones han formalitzat les candidatures a les primàries obertes a la ciutadania per a la llista municipal del Col·lectiu 03820-Compromís per Cocentaina. Totes han rebut l’informe favorable de la Comissió Electoral i han sigut aprovades en una assemblea conjunta de la coalició celebrada el 16 de gener. Entre les persones presentades hi ha set dones i set hòmens, així com també una bona representació de tots els segments d’edat: des de jóvens de 20 anys a gent de mitjana edat i més madura.

D’entre aquestes catorze candidatures s’elegiran les deu primeres persones de la llista electoral per a les properes eleccions municipals, en una votació oberta a la ciutadania que tindrà lloc el proper 24 de gener. Les persones presentades són: María José Martínez Herrero, Mònica Gómez Gómez, José Vicente Perea Miró, Pere Ferrer Marset, Xavier Anduix Alcaraz, Eugenio Insa Brotons, Jordi Pla Valor, Amparo Martí Soler, Cristina Lucas Martínez, Joan Josep López Català, Esther Blanes Bernabeu, Paula Figuerola i Prats, Rosa Balaguer Gonzàlez i Miquel Prats Peidró.

La Comissió Electoral ha destacat el fet que hi ha candidats independents i també membres i simpatitzants del Col·lectiu 03820, de Gent de Compromís, del Bloc, d’Iniciativa i dels Verds. Hi ha persones amb titulacions universitàries i professions molt diverses i complementàries, útils per a dirigir la corporació municipal en benefici del poble de Cocentaina. A més a més, moltes d’aquestes persones estan ben implicades en el teixit associatiu de Cocentaina, amb la qual cosa tot indica que acabarà configurant-se una llista molt representativa del poble i amb gran capacitat de regenerar la vida pública contestana. Així doncs, es preveu que la llista de la coalició reunirà una bona combinació de joventut, experiència, energia, preparació i motivació.

El 23 de gener hi haurà un acte públic, obert a tot el poble de Cocentaina, de debat i col·loqui amb les catorze persones candidates. Tindrà lloc a les 19 hores al Centre Social Real Blanc.