Tant l’Assemblea de Compromís per Alcoi com la de Compromís per Cocentaina van decidir mitjançant votació, fer primàries obertes a la ciutadania per a la totalitat de la llista. Les primàries se celebraran en gener, tot i que la setmana que ve es faran publiques les precandidatures, que hauran d’arreplegar els avals de la militància, necessaris per a concorrer a les primàries.

Segons Màrius Ivorra, portaveu de Compromís per Alcoi, “les primàries en Compromís són una expressió inequívoca de la ferma creença en la democràcia participativa, interna i externa, tal com assenyalen els nostres principis”, i afegeix que “Compromís és el primer partit a Alcoi que ha convocat aquest procés de primàries obert a la ciutadania en què qualsevol persona pot presentar-se com a candidat a l’Alcaldia o a formar part de la llista, i qualsevol persona resident major de 16 anys hi pot votar“.

Compromís per Cocentaina, d’altra banda, celebrarà les seues primàries junt amb el Col·lectiu 03820, partit amb el que han establert una coalició preelectoral. Miquel Prats, portaveu de Compromís per Cocentaina, ha manifestat que “les primàries obertes són una manifestació dels valors amb que volem liderar un canvi necessari a Cocentaina, i ho fem amb il·lusió, idees i convicció en la democràcia”.

Els ciutadans majors de 16 anys residents al País Valencià, també podran triar el candidat a la Presidència de la Generalitat, i  la llista que acompanyarà al candidat o candidata a les Corts.

Fins al 21 de gener està obert el període d’inscripció al cens de primàries i qualsevol persona pot registrar-se en l’enllaç directe http://compromis.net/primaries. Es podrà votar per internet del 28 al 30 de gener, o presencialment el 31 de gener en les meses habilitades per fer-ho.