El 9 d’octubre, els col·lectius de Compromís de la comarca van celebrar la diada nacional entre l’esbarjo i la reivindicació. Des de Beniarrés fins a Biar, la gent de Compromís va celebrar actes als seus pobles reivindicant els drets i les llibertats del poble valencià.

Biar va ser el primer col·lectiu de Compromís en començar les celebracions, el dia 8 d’octubre, amb una representació teatral a la Casa de la Cultura, seguida d’una ofrena al monòlit de la conquesta i un sopar popular on es va presentar el candidat a l’alcaldia de Biar per a les eleccions de 2015.  També el dia 8, la gent de Compromís per Cocentaina pujava fins al castell per penjar la senyera, com venen fent des de fa uns anys.

Compromís Alcoi, per segon any, va gaudir d’un esmorzar popular al passeig Ovidi Montllor, on hi va haver una ofrena al monument de l’Ovidi i lectura de poemes, seguit d’un dinar a la seu. A Muro, d’altra banda, Compromís va participar en les paelles populars del poble on van participar més de 2500 persones, i a Cocentaina van celebrar la diada acompanyats dels seus companys de coalició, el Col·lectiu 03820.

Altres pobles com Beniarrés o La Torre van gaudir, també, de diverses activitats. Amb nanos i gegants o amb una pujada als cims del poble.

“Compromís celebrem la diada de forma festiva i popular, al costat de la gent, com cal fer, i hem fet sempre, aquesta data” senyalava el portaveu comarcal, Pep Jordà, que afegia, “és encoratjador que cada any sumem gent a les celebracions pel 9 d’octubre a la comarca”