El passat divendres, 29 d’agost, l’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, visitava el Comtat per reunir-se amb col·lectius i entitats de la comarca per tal d’abordar les diferents problemàtiques que cal tractar des de l’Europarlament.

Així, l’eurodiputat visitava pobles com ara Agres, on hi ha una preocupació creixent per l’amenaça de traslladar l’alumnat a altres poblacions, així com per l’estat del projecte de restauració del santuari, que s’havia de dur a terme amb els diners del Fons Europeu i dels que no en saben res al poble. L’eurodiputat insistia que “els responsables hauran de donar les explicacions pertinents davant aquesta manca d’informació i atac a les escoles dels nostres pobles”.

També a Muro i a Cocentaina, Sebastià es va reunir amb la comunitat educativa dels col·legis El Bracal i El Bosco, interessant-se per l’estat dels projectes de construcció del nou col·legi en el cas d’El Bracal, que porta sis anys en barracons i per al que el Banc Europeu d’Inversions va destinar uns diners presumptament desviats per a altres qüestions, així com la unificació d’El Bosco, projecte actualment marginat i paralitzat. “Aquests diners desviats, els haurien de pagar aquells que presumptament han saquejat perquè no tinguem escoles dignes, sinó barracons”, afirmava l’eurodiputat de la formació valencianista.

Hi va haver temps per a l’esbarjo, i el col·lectiu de Compromís per l’Alcoià- el Comtat- les Foies organitzava un dinar amb militants i simpatitzants acompanyats de l’eurodiputat, on hi va haver temps per a l’anàlisi sobre l’estat actual de les nostres comarques al marc del país.

Ja per la vesprada, Sebastià es va reunir a Millena amb l’Associació Intercultural Travadell on va poder assistir a la inauguració d’una exposició organitzada pel mateix col·lectiu. “Des de Compromís Parlament Europeu i Primavera Europea, volem ser la veu de totes i de tots” comentava l’eurodiputat al finalitzar la seua visita pels pobles del Comtat.