Aquest cap de setmana s’ha celebrat a Tavernes de la Valldigna el Xé Congrés del BLOC JOVE en el qual s’ha decidit, entre altres coses, el canvi de nom de l’organització que passarà a denominar-se “Joves del País Valencià – Compromís”, una aposta clara per l’obertura de l’entitat. L’alcoià Raül Seguí ha entrat a formar part de la nova Coordinadora Nacional de JovesPV, com a Secretari Territorial de les Comarques Centrals, “la cohesió del territori, donar veu a tot el jovent del País Valencià, és el nostre compromís” ha afirmat Seguí.

Al congrés han participat 118 persones, de les quals més un 34% provenien d’altres organitzacions o no formaven part de cap entitat juvenil. La ponència política ha introduït importants canvis organitzatius -a banda del canvi de denominació de l’entitat- com ara l’obertura de l’organització a la participació ciutadana, la creació d’una Comissió de Garanties i Transparència o l’elecció de part dels càrrecs interns a través de llistes obertes.

Fran Ferri, portaveu adjunt de Compromís, deixa la Secretaria General que serà exercida per Quique Castelló. La candidatura encapçalada per Castelló fou votada per un 81,4% de les persones assistents. Amb aquests resultats, Castelló, pilotari i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Jaume I de 18 anys, va ser proclamat nou Secretari General de l’organització.

En el seu discurs de cloenda, Castelló va agrair als presents el suport obtingut en l’elecció de la Coordinadora Nacional i es va marcar com a objectiu d’aquesta nova etapa “reiniciar l’organització a tots els nivells per a poder treballar per als i les joves del nostre país des del valencianisme, l’esquerra, l’ecologisme i la radicalitat democràtica”.

A l’acte de cloenda del X Congrés van estar presents el Síndic de Compromís, Enric Morera, el diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, i l’eurodiputat de la coalició, Jordi Sebastià.