Compromís per Onil presentarà al proper plenari sendes mocions per tal de donar majors facilitats i solucions a les famílies colivenques que compten amb xiquets en situació d’especial vulnerabilitat.

En primer lloc, Compromís per Onil proposarà l’extensió del servei del menjador escolar durant el període estival per tal de garantir l’alimentació als xiquet més necessitats. Segons paraules de Tono Esteve, “Volem que tant la Conselleria d’Educació com l’Ajuntament possibiliten que les famílies més necessitades també tinguen la possibilitat de continuar amb el servei de menjador des de juny fins a setembre. És un assumpte de màxima prioritat. Hem d’evitar que cap menut d’Onil puga patir un dèficit alimentari per la interrupció d’aquest servei fonamental.”

En aquesta línia, el regidor de Compromís reivindicarà també l’exempció total de l’IVA per als serveis d’atenció infantil que a hores d’ara es graven amb el 21% per a l’alumnat major de sis anys i amb el 10% per als menors d’eixa edat. “L’Ajuntament d’Onil, en el marc del seu plenari, ha d’instar al Govern d’Espanya a reconèixer l’exempció de l’IVA per als serveis d’atenció infantil, com per exemple els menjadors dels col·legis, les escoles d’estiu i les activitats extraescolars.” afirma Esteve.

“Des de Compromís per Onil, entenem que l’increment recent d’aquest impost pot resultar contrari a les normatives comunitàries ja que menyscaba la tasca de les entitats del sector social dedicades a la prestacions de serveis educatius de xiquets i joves. No podem obviar que aquesta política fiscal trasllada una dura càrrega impositiva especialment onerosa a moltes famílies colivenques, que estan patint en primera persona les conseqüències de la crisi econòmica. Cal prendre consciència d’aquesta problemàtica i actuar de manera ràpida i eficaç.” conclou el regidor de Compromís.