Compromís per Onil , en coherència amb altres reduccions ja demanades per als productes de primera necessitat, vivenda o cultura, també vol sumar-se a les reivindicacions de l’Associació de festes Sant Jordi d’Alcoi per tal que l’IVA de la pólvora tribute al 10%. D’aquesta manera el que es pretén és acollir-se a lamateixa rebaixa que, a primers d’any va fer el Consell de Ministres en favor de les falles i fogueres.

Amb unes directives europees que atempten contra la particularitat de les nostres tradicions i uns preus per quilo de pólvora desorbitats, sols ens queda que seguir plantant cara per tal que no desaparega l’essència de les nostres Festes de Moros i Cristians. Amb aquesta mesura concreta, es reduiria el preu del quilo a uns 21€ i els pistons a uns 5€” manifesta el regidor valencianista.

Així, el regidor de Compromís creu que “Sumant-nos a les argumentacions realitzades a Les Corts, considerem que la pólvora utilitzada en tots els actes de Moros i Cristians, així com la dels coets borratxos, també és susceptible de ser qualificada com a material excepcional de caràcter efímer, singular i arrelat al nostre poble, la nostra cultura i les nostres tradicions.

Aquests entrebancs demostren que calen veus valencianes a totes les institucions, que lluiten des de baix cap a dalt per tal d’adequar la legislació a les singularitats de cada poble. Així, vos animem a sumar-vos al moviment de Primavera Europea dins del qual Compromís es presentarà a les eleccions Europees. Des d’aquesta coalició reivindicarem unes institucions al servei dels ciutadans i portarem un proposta alternativa a la directiva europea que tan mal farà enguany a les nostre fogueres” considera Esteve.

El regidor colivenc finalitza “Volem desitjar unes bones Festes de Moros i Cristians a totes les colivenques i colivencs, així com a tothom que vinga a visitar-nos eixos dies. També felicitem als coeters colivencs a contracor han aconseguit adaptar-se a les directives europees de manera provisional, fins que puguem portar a Brussel·les una normativa que s’adapte a l’existència i les particularitats de les nostres festes.”