Al voltant de dues-centes persones es van reunir el divendres a Banyeres de Mariola en el ja tradicional sopar de germanor que Compromís per l’Alcoià- el Comtat- les Foies celebra cada dos anys, i on es lliuren els premis “Agermanats” reconeixent la tasca de dedicació cívica i cultural a la nostra societat de persones i entitats.

L’acte va estar conduït pel periodista Josep Ricard Berenguer, qui va destacar“la importància de reconèixer tasques com les de Toni Sanjuan i La Llegenda, que treballen de forma altruista per la cultura pròpia”. Una vegada finalitzat el sopar, va prendre la paraula Pep Jordà, portaveu comarcal de Compromís, per donar pas a cadascun dels guardons.

El Premi Agermanat, que reconeix el compromís amb el País Valencià i la seua cultura i entorn, va estar atorgat pel regidor de la Coalició a Banyeres, Joan Manuel Conejero, a l’Associació per a la Representació de la Llegenda de Sant Jordi, el Drac i la Princesa, projecte transversal que ha impactat dins del moviment cultural i social de Banyeres. El representant de l’entitat es va mostrar emocionat per rebre aquest guardó, “el primer en quinze anys de treball continuat de tanta i tanta gent per dur a terme la representació”, va manifestar.

D’altra banda, el Premi Ximo Llorca Pascual, en homenatge permanent al malaurat exalcalde de Muro, que reconeix la trajectòria cívica i cultural, va estar atorgada a Antoni Sanjuan Francés, per la seua defensa de la normalització social de la nostra cultura i llengua en diversos aspectes de la vida del poble de Banyeres i de la comarca. La regidora de Compromís a Banyeres, Sònia Beneyto, va fer un recorregut per la vida de Sanjuan, qui el va nomenar com a referent per a tota la comarca.

Una vegada lliurats els premis va prendre la paraula el Síndic de Compromís a les Corts Valencianes, Enric Morera, qui va insistir que “persones com Toni i associacions com La Llegenda, reflecteixen la nostra voluntat de ser dignes com a poble. Anem a treballar totes i tots plegats per refer eixa dignitat”, va encoratjar el Síndic de Compromís als i les assistents. A l’acte també va estar convidat el diputat jove de Compromís a les Corts Valencianes, Fran Ferri, que destacava “el paper fonamental de les persones i associacions com les premiades, en l’educació i l’aprenentatge dels més joves”, i afegia, “són un exemple d’estima i respecte cap a la nostra terra i la nostra identitat, i han permès que generacions com la meua puguem haver crescut en la nostra llengua”.

L’acte finalitzava amb les paraules del portaveu comarcal de Compromís, Pep Jordà, qui va insistir que “seguirem lluitant per la normalització social de la nostra cultura, ara que és atacada des del partit al govern”. Seguidament, Toni de l’Hostal va delectar els i les assistents amb el seu humor àcid i irreverent.