El Grup Municipal de Compromís de Banyeres de Mariola ha decidit votar en contra dels pressupostos municipals del Govern del Partit Popular per dos motius principals.

En primer lloc, els regidors de Compromís, afirmen que el seu grup «ve denunciant des de començament de la legislatura la trampa que fan l’alcalde i els tinents d’alcalde a l’hora de cobrar els seus jornals». Els nacionalistes diuen que es camuflen les retribucions, ja que, «segons el PP, no cobren cap sou, però la realitat és que sí que ho fan a través d’unes ‘indemnitzacions’ que dupliquen o tripliquen el salari mínim interprofessional», han afirmat. Compromís adverteix que, «en cobrar eixos diners com a dietes s’eludeix la cotització a la Seguretat Social» i, «d’aquesta manera, l’alcalde i alguns companys seus compatibilitzen els salaris que percibeixen per altres vies o les pensions de jubilació que cobren, amb unes dietes a les quals, de l’altra manera, haurien d’haver renunciat per incompatibilitat». Els regidors denuncien que «en les legislatures anteriors els sous estaven declarats fins l’últim cèntim, mentre que ara es cobren quantitats més elevades disfressant-les en altres partides perquè passen desapercebudes als ciutadans».

En segon lloc, Compromís diu que «el Govern municipal del PP fa temps que ha decidit buidar de contingut els plens i ara decideix els detalls de totes les qüestions econòmiques fonamentals en l’àmbit de la Comissió de Govern que fan a porta tancada». Els regidors de Compromís no estan disposats «a fer la comèdia d’aprovar uns presupostos ambigus que després són ajustats pel PP en privat sense que passen pels plens municipals, que és el lloc on els ciutadans haurien de conèixer de manera transparent on van a parar finalment els diners públics». Compromís diu que «no vol ser còmplice d’aquestes maniobres pressupostàries opaques del Partit Popular per ser antidemocràtiques».

Els nacionalistes acaben el comunicat remarcant que totes aquestes denúncies que fan «no van ser contestades en cap moment en el ple de pressupostos, segurament perquè el Govern municipal no pot justificar el que és injustificable».