Rafa Carbonell: “Aquest dissabte, a les 10h, al Centre Social Polivalent d’Onil, se celebrarà el congrés comarcal de constitució de Compromís de les comarques de l’Alcoià, el Comtat i les Foies”.

El membre de l’Executiva Nacional de Compromís, Rafa Carbonell, ha anunciat que aquest dissabte es constituirà l’Assemblea Comarcal de Compromís, formada per més de 150 dones i homes, provinents de més de 20 pobles de la comarca, on té presència Compromís.

Carbonell explica que Compromís trenca amb els límits tradicionals dels partits polítics a l’ús, ja que esdevé un moviment ciutadà que fa política. “Un moviment ciutadà que expressa la seua vocació de servir als interessos de les persones i defensar la nostra terra”.

El dirigent nacional afirma que “Compromís és molt més que la suma del BLOC, Iniciativa del Poble Valencià, els Verds i candidatures municipals independents; ja que s’hi han adherit moltes persones o bé que mai no han militant en cap organització política o bé que ja estan cansades tant del bipartidisme com dels partits de tota la vida”.

Rafa Carbonell recorda que, en aquests moments, “Compromís és una realitat en la política estatal, valenciana i comarcal; amb un diputat al Congrés de Madrid, sis diputades i diputats al Parlament valencià, 400 regidores i regidors al País Valencià, i més de 25 alcaldies. A més a més, en la nostra comarca, hi ha tres alcaldes i 26 regidores i regidors de Compromís”.

Finalment, Carbonell avança que en aquesta assemblea, a banda de triar les persones que formaran l’executiva comarcal, es dissenyaran les línies bàsiques del treball polític que durà a terme la coalició. “La Política del Bé Comú, la proximitat, la transparència, la democràcia real i participativa… Seran alguns dels valors fonamentals que definiran Compromís”.